Leta i den här bloggen

fredag 8 februari 2013

Freeeeeedag!!

Även om matte brukar säga att vi har helg jämt så är det faktiskt fredag idag!! Det brukar betyda att husse och matte äter något gott och vi brukar få smaka av salladen när husse gör i ordning den. Mums! I övrigt är det lugnt här i vår vig-våning (vig=Very ImportantGuineapig).
Detta är ju lite pinsamt att prata om men jag har återigen lite problem med bajseriet. Veterinären säger att det beror på att jag har sten/grus i urinblåsan som kan göra att jag får ont när jag bajsar. Så jag har fått högre dos på mina örttabletter och en (alldeles för liten enligt mej) dos godis (Metacam, matte anm.). Dessutom har jag tydligen börjat snarka ibland! Vilka dumheter, falska anklagelser. Att det sedan skulle kunna bero på förslappade muskler till följd av ålder är ju rent trams. Jag är ju fortfarande ung, bara,få se nu... hm, nja, hm har visst redan blivit 4,5 år.. Jaja, man är inte äldre än man känner sig. Dessutom har Bubbel sagt att han föredrar lite äldre mer mogna marsvinsdamer som har lite livserfarenhet. Husse kallar honom för toffelhjälte då han inte alls bestämmer över oss tjejer när det kommer till godsaker och andra viktiga beslut.
// Doris, a Very Important Guinea pig

Jag har bedårande rosa mun och nos enligt många.
Vår motsvarighet till människans chipspåse!

God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar