Leta i den här bloggen

lördag 23 juni 2012

Det är jag som är Bubbel, the boss!

Välkommen hem till mig!
Tycker det är på tiden att jag får dela lite av mina egna åsikter här på bloggen. Har ju varit i mitt nya hem en tid och nu när flickorna (jag kallar dom flickor även om de snart är tanter, låter bättre i deras öron) vet sin plats så har jag äntligen tid att skriva några rader.
När jag först kom hit så blev jag lite förvirrad, tre tjejer på en gång.. hur tänkte dom nu? Jag är ju trots allt en medelålders (men välbehållen) marsvinsman och att ta hand om tre krävande donnor kändes oöverstigligt. Men jag antog utmaningen och här är jag nu, på toppen av min karriär som chef! De dansar efter min pipa även om de ibland blir lite uppstudsiga då jag vill mer än dem.
Mitt hem har toppkvalité, städerskan kommer varje dag och då är dessutom alla tjejer samlade på övervåningen och då kan jag visa mina moves för dem alla på en gång. Frukosten kunde vara lite bättre uppskuren men den är ok. En liten olycka har skett men det var inte mitt fel... jag blev lite skrämd en dag på golvet och tog min tillflykt till ett hus där jag olyckligtvis råkade ta fel ingång, jag studsade med full fart in genom fönstret och fastnade där. Jag försökte gå därifrån men det dumma huset följde med mig. Husse kom till undsättning och huset är nu kasserat så inte fler olyckor skall ske.Hedvig har i efterhand skamset erkänt att det är hon som gnagt på fönstret.
Nu måste jag skynda tillbaka till mina älskade livskamrater.
Solong! 

1 kommentar: