Leta i den här bloggen

onsdag 15 februari 2012

Alvin och Doris dejtar på golvet

Här hemma går det med stormsteg framåt för Alvin. Alla tips från Irene (mitt orakel) har gett resultat. Hon har peppat mig då jag nästan givit upp och givit råd om hur jag skall gå tillväga. Idag har Doris och Alvin golvtid. Alvin har tidigare suttit som förstenad på golv och verkat undra "vad ska man göra nu"? Men i dag är det andra bullar. Alvin utforskar den stora golvhagen och smakar glatt på all inredning. Han och Doris har blivit vänner även om Alvin fortfarande inte bestämmer. Jag är så glad, nästan tårögd och har en overklighetskänsla över att Alvin kommit så långt! Doris stjäl fortfarande gärna mat från Alvin då han äter lite långsammare, han har ju aldrig behövt konkurrera om maten. Han har också börjat gilla torkade ärter vilket troligen är Doris förtjänst eftersom hon är galen i dem. Nedan följer lite bilder på golvtiden:




Nu skall sidan om burar skapas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar