Leta i den här bloggen

onsdag 26 september 2012

Love the skin they´re in...

... är denna hemsidans slogan. Fick för mig att prova ett schampo speciellt för marsvin och efter lite undersökningar beställde jag från tidigare nämnd sida. De har väldigt bra support, snabbt svar per mail och det kändes personligt och omtänksamt. De har också hjälpt Kringelkroken med produkter till hennes, numera tyvärr bortgångna men absolut inte bortglömda Lilla Bu, som hade stora hudproblem. Jag beställde ett Lavender Conditioning Shampoo, men ville inte ha doft så efter mailkontakt fick jag veta hur jag skulle skriva för att få doftfritt, man skrev det helt enkelt i kommentarsboxen så får man det utan doft! Här kan ni läsa mer om deras handgjorda schampon.
Beställde också en speciell salva för sorktassar som heter Perfect Paws Ointment. Mina marsvin har inga såriga fötter men tenderar att få förhårdnader så tänkte testa.

Snart lämnar jag Zäta på Eragons, blandade känslor. Han behöver verkligen en kompis så det kommer att blir bra. Han gör massa popcornskutt här hemma när han får träffa tjejerna i en stor golvhage, måste ha ständig uppsikt så att det inte blir några mini-Zätas. Han är det mest pratsamma marsvin jag träffat och väldigt nyfiken!

2 kommentarer:

  1. Jag tror Zäta får Pavlos eller Mikis som vän.

    SvaraRadera
  2. Låter bra Irene! Han är behöver en pigg liten rackare att busa med!

    SvaraRadera