Leta i den här bloggen

lördag 29 september 2012

Besök på Eragons!

Välkommen säger Messi!

Baby Zoo var underbart söt

Denna tös fick lift till Göteborg, blev rakad och fick lite svampolja för huden. Skönt såg hon ut att tycka.

Den lilla tösen fick återse artfränder


Älskade Zäta fick sitta i ett galler mitt i stora flocken, han gillade det!
Efter en natt i Mariestad fortsatte idag resan ner mot Göteborg och Eragons. Zäta i baksätet och sedan hämtade vi upp ett marsvin efter vägen som också skulle till Eragons. Å det var så kul att få komma dit och titta hur det var! Fick träffa en kastrerad herre vid namn Earl som var helt bedårande! Lämnade av marsvinen, pratade och fikade med Irene och Lovisa, träffade Messi, Randy, Melker, Baby Zoo, Messi, en liten underbar dunlätt 5 veckors bebis som var så söt. Marsvinet Wilma och hennes matte var där för att hitta en kompis till Wilma, en Molly fick följa med Wilma hem. Träffade förstås en mängd andra marsvin men inga namn som jag kommer ihåg. Lämnade alla mysgrejer också, en hel stor Ikeakasse blev det. Fick med mig hem tyg som jag ska sy mer av i sinom tid, vykort, t-shirt, svampolja och schampo, värmedyna och hö följde med hem. Fick se och lära mig intressanta saker, det är så svårt att förklara men marsvinet verkade inte trivas i sin päls, reagerade negativt när Irene tog i henne. Det var en teddy, så hon blev rakad och fick svampolja. Kom då att tänka på att Bubbel inte gillar att man klappar honom över pälsen, han är ju en teddy men har inga synliga problem med pälsen. Hursomhelst, han är nu rakad på prov och har fått olja som skall göra susen. Kanske lättar det bara att få av pälsen eller så är det inte ens det som är problemet, han kanske inte ens vill bli klappad :( Men pälsen som jag rakade av är verkligen tät.

På torsdag åker jag med Doris och Hedvig till Mälarens smådjursklinik. Har nog inte skrivit det här på bloggen men Hedvig har också haft enstaka krustor på spenarna och kan brunsta väldigt länge i perioder så jag ringde kliniken och hörde om jag kunde ta med Hedvig för kastrering samtidigt. Det gick bra, bäst att passa på medan Hedvig är ung och jag har ju tagit 1 veckas semester. Fick en jättefin värmeplatta av Irene som skall värma de små när de är nyopererade. Kommer att rapportera dagligen efter operationerna.

1 kommentar:

  1. Visst är det en fantastisk upplevelse att vara på Eragons och få se Irene hantera marsvinen och se hur hon känner av och svarar (och agerar) på de små signaler som de små liven sänder ut. Man riktigt ser hur kugghjulen snurrar i Irenes huvud! På autopilot.

    Men det bästa av allt tror jag är när man ser hur marsvinet ofta är mer avslappnat när de fått hjälp trots att man själv inte var medveten om att det fanns en spänning i det när man först såg det! Magi! <3

    SvaraRadera