Leta i den här bloggen

måndag 27 augusti 2012

Nya vikter och friska ögon

Jag har tappat rösten vilket innebär att jag varit hemma idag då det är svårt att jobba som syrra när man inte kan prata.... Dessutom ont i halsen och huvudet och känt mig allmänt sjuk...
Detta har resulterat i en heldag i soffan bredvid sorkarna. De har inte gjort så många knop. Jag har vägt dem idag och såhär ser det ut:

Bubbel: 1104 (+99 gram sedan april). Endast muskler meddelar Bubbel!
Doris: 1069 (-175 gram sedan mars). Får hålla lite koll på detta, nu är hon i en mer hälsosam vikt som jag tror Bubbel har bidragit till!!! Men vill inte att hon tappar mer!
Daisy: 1149 (-10 gram). Leder numera viktligan vilket syns runt magen.
Hedvig:  1075 (-64 gram sedan mars). Också Bubbels förtjänst tror jag.

Hedvigs öga är normalt igen, 3 dagar kvar på antibiotikakuren. Har satt in dagens blomma i tidningen till djurkliniken som var så snälla! Då jag jobbar väldigt oregelbundna tider så var husse tvungen att ge en dos av dropparna. Antog att han skulle lyfta upp henne men han hade löst det på annat sätt, nämligen spelat på hennes svaghet för torkade ärtor. Skramla med burken, ge ärta, tryck sorken mot burkanten med ett fast tag runt kroppen och droppa. Förstår inte hur det lyckades men så skall det tydligen ha gått till.... Att det sedan blev fel sorts droppe var en annan femma.

Doris har varit lite "off" ett par dagar, inte lika intresserad av godsaker och vilat mycket. Dock ätit som vanligt i övrigt. Idag tycker jag hon är piggare men får väl fortsätta hålla lite koll! Husse har inte märkt något men jag känner ju henne bättre.
Jag mår bra nu, ingenting skaver i ögat längre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar