Leta i den här bloggen

onsdag 8 augusti 2012

Myskollektion by Bubbel söker frivilliga testmarsvin



Igår var jag iväg och skulle köpa tyg till att sy en hissgardin till köket. Hittade inte det tyget jag ville ha men en idé som Bubbel la fram för länge sedan gjorde sig påmind. Han har länge velat ta fram en kollektion, för marsvin som skall kännas lyxig och mysig. Jag och Bubbel hällde upp lite ärtor i en skål och satte oss vid ritbordet. Vi har utgått från spikeskleinewelt.de/ och provsytt ett mindre antal idag. Bubbel har dock lite för korta ben för att kunna manövrera symaskinen så han har istället provlegat hela dagen!! Det var en jämlik arbetsfördelning. Provkollektionen går för övrigt under benämningen Stars and Stripes. Det har blivit två modeller, mystunnel och en myssäck.

Bubbel ber att få uttala sig nu: Som ni vet så fick jag lite hjälp av Eragons omplacering av marsvin  eragons.se att hitta mitt nya hem och om denna kollektion klarar de tuffa kraven på kvalité som jag ställer så önskar jag att dessa kan säljas, förhoppningsvis i Eragons lokaler (måste såklart prata med säljaren och så) och att alla intäkter går till omplaceringen så att den kan fortsätta hjälpa andra marsvin att få nya hem. Matte har lovat att sy upp ett tiotal!

                                                                       Nu till anledningen till detta inlägg. Mina marsvin har såklart provlegat och har gett sitt godkännande, imorgon skall de genomgå tvättmaskinstest. Sedan den lades in i buren i eftermiddags har den inte varit tom mer än par minuter för vattenmelonätning (här hemma äter vi inte i sängen!). Daisy visar på bilden nedan att det går lika bra att använda den som endast underlägg, så den är multifunktionell. Som ni ser på bilden så är Bubbel väldigt suddig, han var väldigt exalterad över hur bra det blev!!! Myskollektion by Bubbel söker nu testmarsvin som kan provligga, provsova, provgnaga m.m  och mattar eller hussar som kan provtvätta dem för att se hur de håller. Bubbel önskar att i intresseanmälan för detta (lämnas i kommentarsfältet) skriv ditt/era namn och varför just ni är bra testmarsvin! Ange också om du önskar testa tunneln eller säcken. En tunnel och en säck kommer att vara med i testet. Säcken kan ev även passa för dubbelmys! Vad vi kräver av dig/er är att du efter ca 1-2 veckor rapporterar hur ni tyckte Bubbels kollektion fungerade med avseende på hållbarhet, om marsvinen gav sitt godkännande samt att ni provar att tvätta dem (lämnas i kommentarsfältet på detta inlägg). Skulle tro att 40 grader på tvättmaskinen är lagom med tanke på vadden som är insydd. Inget sköljmedel!

Såhär såg det ut när delar av testpatrullen här hemma "jobbade" för fullt med kvalité- och mysfaktorstesten.





10 kommentarer:

  1. Oink här är det två rumpor som gärna ställer upp som testrumpor^^ och vi provar då gärna tunnel.
    phussar Puff & Polo

    SvaraRadera
  2. Tror jag hörde Neo och Newton pipa ända till Bergen där jag är och konfererar just nu. Tunnlar är nog att föredra ifall någon får för sig att komma för nära (återvändsgräns i påse liksom). För övrigt är mina grisar inte extrema myssvin så om de ger tunneln sitt godkännande så kommer alla älska dem :). Fina påsar!

    SvaraRadera
  3. Vi vill allihop prova din fina kollektion... Vi är tre social,nyfikna och glada marsvin. Vi heter Herr Morris, Bella Bus och lilla jag som heter Tova Hob, Bella kan göra "snurra runt" på kommando... :)
    Vi gillar att mysa på mjuka gosiga saker, Morris drar in våra mysfiltar till sig ibland o gosar runt i då händer det att jag blir utan filt :(
    Om vi blir utvalda, spelar det ingen roll vilket vi får testa.
    Matte Juni Juli har efter tjat och bedjande blickar lovat att göra allt det andra...
    Vid tangenterna Tinna, tinna.unosson@spray.se

    SvaraRadera
  4. Hej Bubbel, Sookie här.
    Tycker att du är ganska snygg trots att du är en karl men tjejerna verkar gilla dig i alla fall.
    Jo jag tänkte säga att jag ville vara med i tävlingen om att vara testmarsvin.
    Matte har fortfarande inte fixat en ersättare till demonmaskinen som hon lovade så du kan ju förstå att vi är svältfödda på fluffiga mysgrejer. Det spelar ingen roll vad hon säger, en handduk är inte lika bra som ett välsytt fleecefodral.
    Om du väljer mig så lovar jag att den ska få prova på alla mina moves och klarar den av det då är Bubbels kollektion av högsta klass!
    Om jag blir vald att vara med så skulle jag vilja prova tunneln för precis som Daisy gillar jag att använda saker på annat sätt än vad matte tänkt sig.

    SvaraRadera
  5. Kringelkrikarna här,
    Vi har en matte som kan sy själv och det brukar bli bra tycker vi, så vi låter någon annan vinna. (Det är här vi puffar till pälsen och ser lite malliga ut...)

    Vi kan tipsa om att tunnlar brukar vara absolut mest poppis hos oss. Påsar tycker tvåbeningarna om för de är bra när man ska sitta knät framför TVn t ex. De tycker liksom att det är mysigare att få kiss på sig filtrerat genom fleece, vadd och bommusltyg. De är lite konstiga, jag vet. Men om man har oturen och blir sjuk så brukar vi också tycka det är mysigt med en påse att gömma undan sig i när de ska pilla i oss meducin. Annars kan man ligga direkt på dem också. Man MÅSTE inte krypa in om man inte vill.

    Matte säger också att hon tvättar sina i 60 grader och torktumlar dem utan problem, trots vadden. Från början körde hon 40 grader, men när hon fick höra att kvalster dör först vid 60 grader och vår avlidna kompis Lilla Bu var allergisk, kanske mot kvalster, så vågade hon. De är nu tvättade miljoners miljarder gånger och de är fortfarande jättefina.

    Må bästa flock vinna :-)

    SvaraRadera
  6. Jan Boris, Myssli och Murvel här! Vi älskar mysgrejer och vill gärna testa säcken. Sånt tycker vi om att knöckla in oss i. Matte har antytt flera gånger att hon ska sy oss grejer, men det händer ju ingenting. Skickar pussar till Bubbel också.

    SvaraRadera
  7. å jag gillar det randiga stripestyget! så fräscht. Duktig du är! och det vet jag, har försökt men gett upp. Jag och symaskinen pratar inte samma språk.

    SvaraRadera
  8. Åh vilka härliga maris-mys-saker!!! Min lilla flock på 6 marsvin (Viking, Viktoria, Choklad, Kotten, Rya och Twoface) önskar gärna prova en tunnel! Kanske kunde det gå att sy sådana fina små "hundkorgar" till marsvin, som jag sett hos Irene. Marisarna verkar älska dessa små bäddar.....

    SvaraRadera
  9. http://bobosbubbar.blogspot.se/2012/09/kvalitetstest.html

    SvaraRadera