Leta i den här bloggen

söndag 27 januari 2013

Annahättan - ny mysfavorit

Jag har sytt en ny modell på temat marsvinsmys. Den är enormt uppskattad hos mina grisar och hos några andra som fått testa. Den kallas för Annahättan. Mönstret har jag utvecklat efter inspiration av bilder samt tips från Irene. Har även provat mig fram så 10 hättor tog det innan jag blev nöjd. Den första blev för liten, marsvinen vägrade gå in i den, en annan blev för sladdrig osv. Men nu är den färdigutvecklad för tillfället. På bilden nedan ses den färdiga hättan. Dock så är öppningen åtsnävad då den blev lite för stor på den som visas nedan.
Irene på Eragons har bett mig att sy in ett lager Zorb i botten som gör att om (eller snarare när, inte om) sorken kissar så absorberas detta i Zorb-lagret och grisen förblir torr. Hättan är helt vändbar och Zorb fungerar lika bra hur den än är vänd. Både in- och utsida är i fleece.
Känner ni inte igen grisen på bilden uppe till vänster så är det Zigge som skall omplaceras via Eragons. Underbar marsvinsman i sina bästa år som älskar att mysa. Har bott ensam och är just nu superglad över att ha fått kompis!

OBS!! Denna Annahätta kommer enbart att säljas via Eragons, alltså på plats nere i Eragons lokaler i Göteborg.


Uppe till vä, Zigge provar en prototyp. Gott om svängrum för ben som ni ser. Nere till hö visar Doris att hon gillar hättan. Uppe till hö ses märke med Eragons som förgyller hättan och nere till vä ses hättan. Dock är öppningen mindre än den som ses nere till vä.

2 kommentarer:

  1. Du är fantastisk på att sy fina marsvinsgrejer. Jag är så otroligt imponerad.

    SvaraRadera
  2. Jag är lite nyfiken på var du får tag på dina fina tyger. Köper du på stuv eller på metervara?

    SvaraRadera