Leta i den här bloggen

torsdag 29 mars 2012

Statusuppdatering

Här hemma går livet sin stilla gång, i alla fall för marsvinen. Alvin har visat sig ha en mycket kraftfull pipa vilket ibland, när han sätter den sidan till, gör att det är omöjligt att höra vad som sägs på tv:n. Man får säga till honom men det är förmodligen bara ett sammanträffande om han slutar...
Alvin är fortfarande väldigt benig, ger honom varje kväll 5 minuter i tv-soffan med en skål med marsvinssnacks, havre och oxbow-pellets. Oxbow är ett av få märken som gör pellets för marsvin som är "okej" för marsvin. Den är avvägd för marsvin och innehåller lagom mängder av olika ämnen för marsvin. Nu behöver ju inte marsvin pellets normalt sett, men för att göda upp dem är det perfekt! Doris är en riktig "sucker" för pellets men hon får ingen, tänk om hon bara visste vad Alvin gör i tv-siffan varje kväll :)
Både Doris och Hedvig är, som husse kallar det, på "kurren". De svänger sina rumpor, kurrar och stryker omkring i buren. Stackars den som då är i vägen, det är ofta Alvin!
Doris återbesök till vet. Tornvall 4 april blev avbokat pga dubbelbokning så jag får boka en ny tid när jag fått min nästa schema, Doris mår ju bra så det är ingen brådska!
Hämtade fyra balar hö för någon vecka sedan, nästan 60 kg! Det är max vad som går in i både bilen och källarförrådet. Slog även på stort och köpte en stor påse delikatesshö i samband med ärtplättsinköp. Så nu ligger jag på stort + hos mina fyrbenta

1 kommentar:

  1. På kurren! roligt uttryck, beskriver bra deras status emellanåt :)

    SvaraRadera