Leta i den här bloggen

fredag 6 september 2013

D & D 5 år

Igår var ingen vanlig dag för det var Daisy och Doris födelsedag, hurra hurra hurra!!! Om några veckor är det 5 år sedan husse hämtade två pälsklädda damer i en djuraffär med lokaluppfödda marsvin. Nu vet jag bättre än att köpa i zooaffär men det är ju som det är nu. Jag hade tingat två honor osedda som varit inne på besiktning på zooaffären och när de sedan ringde och talade om att nu var de leveransfärdiga så jobbade jag under zooaffärens hel öppettid. Husse fick mot sin vilja rycka ut.. Han beskrev det som en papperslåda med två råttor som for runt som i en velodrom. När husse hämtade mig efter jobbet pumpade jag honom på information hur de såg ut. Väl hemma var de lite skraja men med mycket hantering så är de idag väldigt sociala. Som små hundar som några kompisar sa.
Många kan inte förstå min förtjusning och kärlek till de små pälsklädda djuren och jag har gett upp att förklara. Dock tror jag att ni som läser här vet hur känslan är.

Doris

Doris någon vecka efter hemkomst.

Daisy i min famn. Har alltid varit den rädda och blyga sorken som funnit stor trygghet att leva med sin syster.

När Daisy började känna sig trygg och hade syrran med sig gick hon gärna på upptäcktsfärd i hallen.

Kartonger, lådor, rör, ryggsäckar och skor.... ja allt var roligt att undersöka.

Så oskyldiga som de bara kan vara... Några skosnören hade gått åt här.

Hallå! Jag är Daisy och jag är himla glad och nöjd över min tillvaro. På min vänstra sida har matte allt godis gömt och därför är det fördelaktigt att stå här när hon närmar sig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar