Leta i den här bloggen

tisdag 18 december 2012

Veterinärbesök

Hej, Doris här. Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om hur stolt jag är över min andraplats i årets kelgris men man vill ju inte framstå som en som skryter.
Nåväl, imorse åkte transportburen fram och det brukar betyda att en eller flera av oss måste åka iväg.. När jag fattade att det var JAG som skulle åka iväg gömde jag mig där jag tror att matte inte ser mig men hon har rackarns långa armar den där människan. Matte skall vara j***igt glad att jag hunnit avsluta frukosten för annars hade jag inte följt med, så det så. Iallafall så kom jag fram till ett ställe jag känner igen... där finns människan som alltid vill klämma mig på magen... Fan, snacka om dålig tajming, det passar inte alls idag eftersom jag känt att jag gått upp lite i vikt såhär i jultider...
Jag hamnar på bordet och människan, som matte kallar Marianne, börjar klämma på mig. Jag bestämmer mig för att vara elak och skrämmas lite så när hon klämmer på mig nära det heligaste så kissar jag. Ha, där fick hon!!! Men va, nä...? hon blev glad och sa att nu kan vi ju ta prov på kisset... Suck, hur jag än gör har jag alltid rumpan bak.

Sedan fick jag ligga på ett bord och en jättekamera tog bilder på min mage, höll in magen så mycket jag kunde så kanske det kunde bli en riktigt modellbild!!! Tror ni att jag blev förvånad eller när bilden dök upp och människan har lyckats fotografera mitt skellett... Var tog min vackra päls vägen?!

Nu återtar matte tangenterna å berättar vidare!
Pussar från Doris

Tröttsamt att vara på äventyr. En stor mage gör iallafall att man ligger bekvämt!
Orsaken till veterinärbesöken är att jag hört Doris pipa när hon basjsat, precis som det började förra gången hon hade en sten. Hon har fått smärtstillande och idag var vi iväg till veterinären. Jag har också börjat ge örtpreparat.
På rtg.bilden kunde man se en liten skugga i urinblåsan men ingen sten. Ev lite grus eller liknande kunde den där skuggan vara. Urinstickan visade ev lite blod så en odling skickas iväg. Då kliniken kommer att vara stängd några dagar samt att Marianne skulle vara ledig i mellandagarna så fick jag recept på Bactrim och mer Metacam. Bactrim skall jag inte börja med nu utan se hur det utvecklar sig, om jag märker att hon blir sämre så sätter jag in det. Jag har nog tidigare skrivit här att jag inte kommer att åka akut till Strömsholm om jag inte är absolut tvungen då jag inte litar på dem i marsvinssammanhang och det vet Marianne om.
Så planen nu är att jag slutar med Metacam och fortsätter ge Eurologist och Allrodin ett par veckor.

3 kommentarer:

  1. Strömsholm vill inte ta emot marsvin heller. Sist jag ringde dit blev jag hänvisad till Köping.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev jag också men på jourtid så finns det bara Strömsholm...

      Radera