Leta i den här bloggen

lördag 28 april 2012

Gräsligt..

Här hemma äts det gräs för glatta livet. De får dock inte så mycket som de önskar då deras magar ännu inte är vana vid större mängder. Undra vad folk tror jag gör varje dag på väg hem från jobbet när jag (om nu samma människor ser mig varje dag) stannar cykeln och går in i skogen. Jag inbillar mig att folk som ser mig tror att jag kanske är på väg för att lätta på trycket. Ännu konstigare kanske det ser ut när jag cyklar med cykelkorgen full i gräs och i handen håller jag allt som oftast en lång kvist som jag potentiellt skulle kunna åka till Blåkulla med. Men, men de får tro vad de vill. Här hemma i bostadsområdet går jag ofta och plockar maskrosor, kanske kan jag få lite betalt av föreningen för att jag rensar ogräs?! Då kanske marsvinsägande skulle bli ekonomiskt lönsamt ;)
Jag och husse skall göra en ritning på hus att ställa i hörnen av marsvinsburen. Sen får husse eller svärfar göra iordning dessa. De skall alltså vara ett hörnhus så att det inte skäl lika mycket plats hade jag tänkt mig. Kikade på nätet men när husse såg att de kostade mellan 250-300 kronor så tyckte han vi skulle bygga egna. Skall strax ta mått på Doris, både bredden, höjden och omkretsen på magen för att säkerställa att det blir ordentligt med plats! Förresten tror jag att mina flickor kommer att magra av lite (halleluja) nu när Bubbel gjort entré. Höftvickande och kärlekslekar bränner ju energi! Bubbel verkar för övrigt ha gjort sig riktigt hemmastadd och verkar trivas ypperligt. Han sköter med bravur sitt uppdrag som flockledare!

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att Bubbel gör sitt jobb :)
    Haha, skrattade när jag läste det där om att du försvann in i skogen för att plocka gräs, haha :) Jag vet själv att mina grannar alltid tittade konstigt på mig när jag repade gräs till grisarna förr i tiden, haha :)

    SvaraRadera